Related Posts with Thumbnails

-

El izi / Handprint (Seramik hamurundan)


Çok uzun zamandır yapmayı planladığım bir şeydi bu.
Ne yazık ki kızımın ancak 1.5 yaşındaki ellerini kayıt altına alabildim.
Önce tuz hamuruyla yapmak geldi aklıma.
Ama sonuç tam bi fiyaskoydu.
Hamuru bir güzel hazırladım.
Acemiden aldığım tüyolarla :)
Sonra da kızımın el izini alıp,arka odaya koydum kuruması için.
Asmak için de iki tane çengel vida sapladım hamura.
Fırınlamadım çünkü şekli bozulabilirmiş.
Kaç hafta geçti bilmiyorum.
Kurumadı,asla kurumadı.
Şekli de gittikçe eciş bücüş oldu.
Sanki minik bir kızın değil de bir ninenin el izini almışım gibi oldu.
İnanmazsanız bakın :)




Az kalsın balkona güneşe koyacaktım kurusun diye ama meğer güneşte tuzlar eriyormuş.
Çıkarmadım ama değişen bişey olmadı.
Havaların da ısınmasıyla,ben kurusun diye beklerken,erimiş,ışıl ışıl ve de ıslak tuzlarla karşılaştım bazı günler.
Öff pöff...
Sabrım tükendi en sonunda.

Sonra dilime seramik hamuru diye bişey takıldı.
Ne olduğunu asla bilmem,etmem.
10marifette okuduğum yazılardan aklımda kalmış olmalı.
Bi aratayım şunu,öğreneyim dedim.
Meğer çok kolaymış.

Tarif şöyle:

1 ölçü nişasta veya un
1 ölçü beyaz tutkal
1 tutam tuz




Ben 2 çay bardağı  nişasta,2 çay bardağı beyaz tutkal ve  1 tutam tuz kullandım.
Kızımın tam da öğle uykusu saatiydi.
Ama ben uyuyup uyanmasını bekleyemedim :)
Hemen aceleyle hamuru hazırladım.
O da elinde ayıcığıyla ayaklarımın dibinde beni bekledi,uyut beni diye :)
Eh ayak altında dolaşınca da nişastadan o da nasibini aldı :))



Hamurun miktarı tam istediğim kadar oldu.
Daire şeklinde açtıktan sonra en zor kısım el izini almak oldu.
Çünkü her seferinde hamuru mıncıklamak istedi kızım.
Kıkırdaya kıkırdaya en sonunda başardık el izini almayı.





Sonra 2 gün kurumaya bıraktım.
Kuruduktan sonra gümüş rengi sprey boya ile boyadım



En son olarak da kurdele yardımı ile  duvara astım.



Aslında baya acele ettim duvara asmak için,
daha süslü bişeyler hazırlamak lazım en kısa zamanda :)

Kızımın o minicik elleri sanki hiç büyümüyor gibi geliyordu bana,
bu şekilde ben de farkı görebilicem sanırım :)

Küçük bi hatırlatma:

Ana Renklere de minik bir tık..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

.